Головна » Статті » Мої статті |
КЗО «Першотравенська загальноосвітня спеціальна школа-інтернат»ДОР»
План - конспект уроку з української мови
по темі «Речення, його граматична основа. Члени речення» 4 клас
Вчитель : Шевченко В.М.
м. Першотравенськ 2015р. Тема. Речення, його граматична основа. Члени речення. Мета: повторити та узагальнити знання учнів про будову простих та складних речень, про поділ речень на двоскладні та односкладні, поширені та непоширені, повні та неповні. Тип уроку: комбінований урок (повторення вивченого; закріплення і систематизація здобутих знань). Обладнання:підручник.
ХІД УРОКУ І. Повідомлення теми та мети уроку. ІІ. Повторення ключових питань теми. ◊ Робота з підручником. 1) Опрацювання теоретичного матеріалу, поданого на с. 106 2) ◊ Самостійна робота. Переписати заздалегідь записаний на дошці текст, членуючи його на речення та розставляючи розділові знаки. У кожному з речень підкреслити граматичну основу. Дати визначення головним членам речення. Нехай ніхто не половинить твоїх земель не розтина бо ти єдина Україно бо ти всіх у нас одна і козаки й стрільці січові за тебе гинули в полях у небесах сузір’я Лева нам світить на Чумацький Шлях стражденна чаєчко-небого єдині два твої крила виходим нене у дорогу аби ти вільною була. (Д. Чередниченко) ІІІ. Аналіз матеріалу з метою узагальнення вивченого. ◊ Робота з підручником. Виконання вправи 233 (опрацювання таблиці). ІV. Виконання вправ на застосування узагальнюючих правил. ◊ Робота біля дошки. Записати речення. У кожному визначити граматичні основи, вказати другорядні члени речення. …Вільна Вкраїна з могили встає. Вона – моє щастя, безсмертя моє (Д.Павличко). Хочеться думати не про царство запічне. Хочеться думати про високе і вічне. Про незнищенність, наприклад, матерії, а не про звіти річні бухгалтерії (В. Баранов). ◊ Робота з підручником.
◊ Робота біля дошки. Записати речення. Визначити в кожному граматичні основи. Пояснити, у чому полягає відмінність між реченням простими і складними, навести приклади. Вказати речення поширені й непоширені, двоскладні й односкладні. Вказати неповне речення. Ніч прийшла. Зітхнули двері. Хата спить… (П. Харченко). Сонце. Осінь. І літа метелик. Може, це і є та благодать… (П. Вольвач). Зникли тіні, все поблідло. Промінь обрію сягнув (Б. Дегтярьов). Дерев столітніх видовжені душі кощаві руки в небо підняли (Л. Костенко). Останній вагон. Опустілий перон. У вікні – твій профіль холодний. Густішає дощ. Треба жити (П. Малєєв). ◊ Переписати речення, розставляючи пропущені розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення). У кожному з речень підкреслити граматичну основу та другорядні члени. Вказати слова, граматично не зв’язані з членами речення (звертання, вставні слова). Хіба це не ми любувалися згарищами спалених козацьких церков? Хіба не ми скніємо з голоду серед щедрих ланів, не здатні прогодувати себе? Працьовиті, мов на плантаціях раби, і зацьковані, ніби індійці в резерваціях. Сонні на виборчих дільницях, ніби воли, й гонорові у шинку, немов гетьмани. Краю мій, степи твої неозорі, мов наша дурість! Через ту неозорість, мабуть, втратили ми рештки інстинкту самозбереження. А може, було б краще, якби ти була зовсім маленькою, моя батьківщино? Може б, тоді ми поціновували кожну грудочку твого чорнозему і кожну миттєвість своєї волі? (Л. Степовичка) V. Підведення підсумків уроку. VІ. Домашнє завдання. § 12, вправа 227 (у кожному з речень підкреслити члени речення).
| |
Переглядів: 462 | |
Всього коментарів: 0 | |