Головна » 2018 » Листопад » 6 » ОСВІТНЯ ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ НА 2018-2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
17:31
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ НА 2018-2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

«ПОГОДЖЕНО»

на засіданні

педагогічної ради школи

від 28.08.2018 року

протокол № 1

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Директор

КЗО «Першотравенська загальноосвітня спеціальна школа-інтернат» ДОР»

________________ Л.В.ЛОЗОВА

_____________ 2018 року

 

 

 

 

Освітня програма

Комунального закладу освіти «Першотравенська загальноосвітня спеціальна школа-інтернат» Дніпропетровської обласної ради»

на 2018/2019 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 1

Призначення школи-інтернату та засіб її реалізації

 

Призначення школи-інтернату полягає в наданні якісної повної загальної освіти дітям дошкільного та шкільного віку з особливими освітніми потребами, забезпечення їх всебічного розвитку, психофізичний розвиток та корекція психофізичних порушень дітей з інтелектуальними порушеннями, соціалізація дітей з особливими освітніми потребами, виховання і самореалізації особистості яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності. Формування особистісних якостей дитини, розвиток і корекція всіх психічних процесів, сприяння психофізичній адаптації та соціальній реабілітації дітей. Формування навичок життєдіяльності в соціальному середовищі.

Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Основним засобом реалізації призначення загальноосвітнього закладу є засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту загальноосвітніх програм. У той же час заклад має у своєму розпорядженні додаткові засоби реалізації свого призначення, а саме

  • уведення в навчальний план предметів і курсів, що сприяють загальнокультурному розвитку особистості та формують гуманістичний світогляд;
  • надання учням можливості спробувати себе в різних видах діяльності (інтелектуальної, трудової, художньо-естетичної тощо);
  • оригінальна організація навчальної діяльності, інтеграція навчальної та позанавчальної діяльності;
  • надання широкого спектра додаткових освітніх програм і додаткових освітніх послуг, кореційних послуг.

Освітня програма, що реалізується в закладі, спрямована на: формування в здобувачів освіти соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення можливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Формування відповідального громадянина, що розуміє принципи та механізми функціонування суспільства, розвивати готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок. Становлення здобувача світи як свідомого громадянина, здатного вести здоровий образ життя та формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Розвивати лідерські ініціативи, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння здобувачами освіти практичних аспектів фінансових питань.

Реалізація освітньої програми школи здійснюється через два рівні освіти:

початкова освіта тривалістю чотири роки;

базова середня освіта тривалістю шість років.

 

Розділ 2

Опис «моделі» випускника школи

 

Модель випускника Нової Української Школи – це необхідна основа для сміливих і успішних кроків у своє майбутнє. Всі інші здобутки у сфері компетентності може принести людині лише наполеглива цілеспрямована праця, бажання вчитися і ділитися досвідом з іншими.

Випускник школи має міцні знання і вміло користується ними. Знання та вміння отримані учнем тісно взаємопов’язані з його ціннісними орієнтирами.

Набуті життєві компетентності випускник вміло використовує для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Він вміє критично мислити, логічно обґрунтовувати позицію, виявляти ініціативу, творити, вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення.

Наш випускник – це передусім людина соціалізована, творча, з великим потенціалом саморозвитку та самореалізації в межах свої психофізичних особливостей, широким спектром особистості:

  • випускник школи проінформована особистість;
  • готовий брати активну участь у суспільно-культурному житті громади, держави ;
  • є свідомим громадянином, готовим відповідати за свої вчинки;
  • свідомо ставиться до свого здоров’я та довкілля;
  • мислить креативно, використовуючи увесь свій творчий потенціал.

 

Випускник компетентний у ставленні до життя — реалізує себе через самопізнання, саморозуміння та інтелектуальну культуру.

Випускник початкових класів має знання, уміння та навички, передбачені стандартом початкової освіти. Він упевнений у собі, старанний, працелюбний, самостійний, дисциплінований, вмотивований на досягнення успіху, вміє слухати і чути, критично мислити і має почуття самоконтролю, навички навчальної діяльності, культуру поведінки і мови, основи особистої гігієни і здорового способу життя.

Випускник базової основної школи володіє певними яко­стями і вміннями на рівні вимог державних освітніх стандартів успішно засвоює загальноосвітні програми з усіх предметів шкільного навчального плану; має систему розумових навичок (порівняння, узагальнення, аналіз, синтез, класифікацію, визначення головного); володіє основами комп’ютерної грамотності; знає свої громадянські права і вміє їх реалізувати;оцінює свою діяльність з погляду моральності та етичних цінностей; дотримується правил культури поведінки і спілкування; веде здоровий спосіб життя; готовий до форм і методів навчання, використовуваних у старших класах.

Випускник старших класів має міцні знання на рівні вимог державних освітніх стандартів, що забезпечує вступ до закладу вищої професійної освіти та подальше успішне навчання; володіє основами комп'ютерної грамотності; володіє культурою інтелектуальної діяльності; знає і поважає культуру України та інших народів; поважає свою й чужу гідність, права, свободи інших людей; дотримується правил культури поведінки і спілкування; має почуття соціальної відповідальності; веде здоровий спосіб життя; володіє способами отримання інформації; прагне духовного і соціального добробуту.

Наш випускник - свідомий громадянин і патріот своєї країни, готовий до сміливих і успішних кроків у майбутнє.

 

Розділ 3

Цілі та задачі освітнього процесу школи

Цілі та задачі освітнього процесу на кожному рівні реалізації освітніх програм повинні бути обумовлені «моделлю» випускника, призначенням і місцем школи-інтернату в освітньому просторі міста, району, області. Вони повинні бути сформульовані конкретно, бути вимірними, досяжними, визначеними за часом, несуперечливими по відношенню одна до одної. Інакше кажучи, відповідати загальним вимогам, що пропонуються до визначення цілей і задач.

Перед школою поставлені такі цілі освітнього процесу:

1.Забезпечити засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту початкової відповідно їх психофізичному розвитку, основної, середньої загальної освіти на рівні вимог державного освітнього стандарту;

2.Гарантувати наступність освітніх програм усіх рівнів;

3.Створити основу для адаптації учнів до життя в суспільстві, для усвідомленого вибору та наступного засвоєння професійних освітніх програм відповідно до своїх психофізичних можливостей;

4.Формувати позитивну мотивацію учнів до навчальної діяльності;

5.Забезпечити соціально-педагогічні відносини, що зберігають фізичне, психічне та соціальне здоров'я учнів;

6. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників шляхом своєчасного та якісного проходження курсів перепідготовки;

7.Проведення атестації та сертифікації педагогів;

8.Цілеспрямоване вдосконалення навчально-матеріальної бази школи-інтернату.

 

Розділ 4

Навчальний план та його обґрунтування

 

Програма початкової освіти окреслює підходи до організації єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти.

Початкова освіта здобувається з шести (семи) років (відповідно до Закону України «Про освіту»).

Програма визначає загальний обсяг навчального навантаження на тиждень, забезпечує взаємозв’язки окремих предметів, курсів за вибором, їх інтеграцію та логічну послідовність вивчення які будуть подані в рамках навчальних планів:

для вихованців дошкільної групи (старшої) діти віком 5-6(7) років – згідно наказу МОН України від 20.04.2015р. №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності».

 

 

Види діяльності за освітніми рівнями

Кількість занять у старшій групі

Розвито мовлення і культура мовленнєвого спілкування

4

Формування елементарних математичних уявлень

2

Музичне виховання

2

Фізичне виховання та основи здоров’я

3

Ігрова діяльність

5

Ознайомлення з навколишнім

2

Сенсорне виховання

2

Усього

20

Максимальна кількість занять на тиждень

20

 

для 1-го класу у відповідності до Закону України «Про освіту», Концепції «Нова українська школа», Державного стандарту початкової остіти та Типовою освітньою програмою початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 1 класів з інтелектуальними порушеннями, затвердженою наказом МОН України від 26.07.2018р. №816.

Освітню програму укладено за такими освітніми галузями:

  • мовно-літературна - включає українську мову та літературу;
  • математична - спрямована на формування математичної та інших ключових компетентностей;
  • природнича - має на меті формування компетентностей в галузі природничих наук, основи наукового світогляду, становлення відповідальної природоохоронної поведінки у навколишньому світі;
  • технологічна - формування компетентностей в галузі техніки і технологій, здатності до зміни навколишнього світу засобами сучасних технологій;
  • інформативна - формування інформаційно-комунікаційної компетентності, здатності до розв’язання проблем з використанням цифрових пристроїв для розвитку, самовираження, здобуття навичок безпечної діяльності в інформаційному суспільстві;
  • соціальна і здоров’язбережувальна - формування соціальної компетентності, активної громадянської позиції, підприємливості, розвиток самостійності, застосування моделі здорової та безпечної поведінки, збереження власного здоров’я та здоров’я інших;
  • громадянська та історична - формування громадянської та інших компетентностей, готовності до змін шляхом осмислення зв’язків між минулим і сучасним життям, активної громадянської позиції, набуття досвіду життя в соціумі з урахуванням демократичних принципів;
  • мистецька - формування цінностей у процесі пізнання мистецтва та художньо-творчого самовираження, поваги до національної та світової мистецької спадщини;
  • фізкультурна - формування мотивації до занять фізичною культурою і спортом для забезпечення гармонійного фізичного розвитку, вдосконалення життєво необхідних рухових умінь та навичок.

Мовно-літературна освітня галузь реалізується через предмети: українська мова, українська література. Математична освітня галузь через предмет – математика. Природнича, громадянська, історична та мистецька реалізується через інтегрований предмет – я досліджую світ.

Корекційні заняття спрямовані на:

  • формування особистісних якостей дитини, розвиток і корекція всіх психічних процесів, сприяння психологічній адаптації та соціальної реабілітації дітей;
  • розвиток та подолання порушень усного та писемного мовлення;
  • корекція та розвиток рухових порушень та недоліків фізичного розвитку, формування вмінь диференціювати рухи відповідно до ступеня мускульних навантажень, темпу рухів, підпорядкування рухів музиці.

Основні напрямки корекційно-розвиткової роботи: розвиток мовлення, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізична культура, ритміка.

 

1 клас

 

Освітні галузі

Предмет

Кількість годин на тиждень у класах

Мовно-літературна

Українська мова та літературне читання

7

Математична

Математика

4

Природнича

Соціальна і здоров’язбережувальна

Громадянська та історична

Я досліджую світ

3

Технологічна

Трудове навчання

2

Інформатична

Мистецька

Образотворче мистецтво

1

Музичне мистецтво

1

Фізкультурна

Фізична культура

3

Усього

21

Корекційно-розвиткова робота

Розвиток мовлення

4

Лікувальна фізкультура

1

Ритміка

1

Соціально-побутове орієнтування

2

Додатковий час на предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації

Математика

1

Українська мова та літературне читання

1

Гранично допустиме навчальне навантаження (без корекційно-розвиткої роботи)

20

Сумарна кількість годин інваріативної і варіативної складових

31

 

 

 

Переглядів: 533 | Додав: pzsshi | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0