Головна » 2018 » Листопад » 6 » ОСВІТНЯ ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ НА 2018-2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК (продовженя)
14:01
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ НА 2018-2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК (продовженя)

Освітня програма базової середньої освіти окреслює організацію закладом єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти, Законом України «Про освіту», Державному стандарту базової та повної загальної освіти і складена для 5-9 класів відповідно до Типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІ степеня для дітей з особливими освітніми потребами, затвердженою наказом МОН України від 12.06.2018р. №627 (таблиця 18). Для 10 класу - за Типовою освітньою програмою спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІ степеня для дітей з особливими освітніми потребами, затвердженою наказом МОН України від 26.07.2018р. №813 (додаток 9).

 

Корекційні заняття спрямовані на:

  • формування особистісних якостей дитини, розвиток і корекція всіх психічних процесів, сприяння психологічній адаптації та соціальної реабілітації дітей;
  • розвиток та подолання порушень усного та писемного мовлення;
  • корекція та розвиток рухових порушень та недоліків фізичного розвитку, формування вмінь диференціювати рухи відповідно до ступеня мускульних навантажень, темпу рухів, підпорядкування рухів музиці.

Основні напрямки корекційно-розвиткової роботи: розвиток мовлення, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізична культура, ритміка.

 

 

для 5-9 класу

 

Освітні галузі

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень

5

6

8

9

Мови і література

Українська мова

3

3

3

2

Українська література

2

2

2

2

Суспільство

Історія України

-

-

2

2

Я у світі

1

-

-

-

Математика

Математика

4

5

4

4

Природознавство

Природознавство

1

1

2

2

Географія

-

2

2

2

Фізика і хімія в побуті

-

-

2

2

Мистецтво

Музичне мистецтво

1

1

1

-

Образотворче мистецтво

1

1

1

-

Технології

Трудове навчання

7

8

8

11

Інформатика

1

1

1

1

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

1

1

1

1

Фізична культура

2

2

2

2

Разом

24

27

31

31

Корекційно-розвиткові заняття

Соціально-побутове орієнтування

2

2

2

2

Розвиток мовлення

1

1

1

1

Лікувальна фізкультура

1

1

1

1

Ритміка

1

1

1

1

Додаткові годинии на предмети інваріативної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття

Українська література

1

1

1

 

Математика

 

 

 

1

Гранично-допустиме навчальне навантаження (без корекційно-розвиткових занять)

25

28

32

32

Сумарна кількість годин інваріативної і варіативної складових

30

33

37

37

             

 

для 10 класу

 

Освітні галузі

Предмет

Кількість годин на тиждень у класах

Мови і літератури

Українська мова і література

6

Суспільствознавство

Історія України

2

Математична

Математика

5

Технологічна

Трудове навчання

16

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

0,5

Фізична культура

2

Усього

31,5

Корекційно-розвиткові заняття

Лікувальна фізкультура

1

Додатковий час на навчальні предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації

Основи здоров’я

0,5

Гранично допустиме навчальне навантаження (без корекційно-розвиткої роботи)

32

Сумарна кількість годин інваріативної і варіативної складових

33

 

 

Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру другого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальний план основної школи передбачає реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. Він охоплює інваріантну складову, сформовану на державному рівні та варіативну складову.

Варіативна складова навчального плану визначена з урахуванням особливості організації освітнього процесу та індивідуальних освітніх потреб учнів та використовується на підсилення предметів інваріантної складової, запровадження факультативів, курсів за вибором, що розширюють світоглядне спрямування.

Корекційно-розвиткова робота спрямована на подолання та корекцію психофізичних порушень дитини.

 

Розділ 5

Особливості організації освітнього процесу та застосовування

в ньому педагогічних технологій

 

Соціальні перетворення в українському суспільстві докорінно змінили пріоритети в галузі освіти. Школа-інтернат потребує нових нетрадиційних ідей, теорій, що відповідали б оптимальному розвитку дитини, сучасним потребам людства, вдалій адаптації в суспільстві дітей з особливими освітніми потребами.

Створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності кожної дитини – основна мета, що покладена в основу технологій навчання. Незважаючи на розмаїття нововведень, основною формою організації навчальної діяльності залишається урок.

Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку: формування компетентностей; розвитку компетентностей; перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей; корекції основних компетентностей; комбінований урок.

Також передбачені екскурсії, віртуальні подорожі, квести, інтерактивні уроки (презентаційний урок), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки, урок-проект, презентаційний урок тощо. Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, забезпечуючи досягнення очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах з предмету. Перевірка та оцінювання досягнення компетентностей здійснюватися у формі співбесіди, контрольного навчально-практичного заняття.

У закладі широко впроваджуються інформаційно-комунікативі технологій. Застосування ІКТ в освітньому процесі базується на загальному розумінні зміни ролі інформації та принципах інформаційної взаємодії в різних напрямках освітньої діяльності Це дозволяє формувати позитивну мотивацію учнів до навчальної діяльності, критичне і логічне мислення, вміння приймати рішення, співпрацювати в команді, бути конкурентоздатними та впевненими особистостями.

Вчителями закладу створена модель уроків на основі синтезу оригінальних прийомів, елементів інноваційних педагогічних методик і інформаційно-комунікативних технологій та традиційних форм організації освітнього процесу. Розширено предметне навчальне середовище, створенні умови для оптимального розвитку навичок роботи з інформацією, формування вмінь і навичок.

Серед використовуваних засобів: мультимедійні презентації, мультимедійні карти, проекти, програмовані засоби навчення та інше.

Вчителі не тільки самі активно використовувують інтернет-ресурси, сучасні інформаційні технології, але й забезпечують їх активне використання учнями, що важливо у процесі модернізації навчання в сучасній школі.

 

Розділ 9

Структура навчального року

 

Відповідно до статті 15 (розділ ХІІ ) Закону України «Про освіту» структура навчального року, тривалість навчального тижня, інші форми організації освітнього процесу встановлюються загальноосвітнім навчальним закладом середньої освіти у межах часу передбаченого програмою.

2018/2019 навчальний рік розпочинається 3 вересня 2018 року та закінчується 24 травня 2019 року. Орієнтовна структура навчального року: І семестр - з 03.09.2018 по 31.12.2018; ІІ семестр - з 14.01.2019 по 24.05.2019.

Впродовж навчального року проводяться канікули: осінні канікули - з 29.10.2018 по 04.11.2018; зимові канікули - з 31.12.2018 по 13.01.2019; весняні канікули - з 25.03.2019 по 31.03.2019.

Орієнтовна дата проведення свята «Останній дзвоник» - 24 травня 2019 року.

При складанні робочого навчального плану на 2018/2019 навчальний рік будуть деталізовані окремі розділи освітньої програми.

Переглядів: 591 | Додав: pzsshi | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0